středa 5. prosince 2012

Sedm psychopatů, Looper a jiné filmy letošního podzimu

Jeden z mých nejoblíbenějších předmětů na škole je filmový seminář. Už jsem to myslím psal, ale protože se mi to nechce hledat, tak to pro jistotu napíšu znovu. Promítají nám tam filmy, které jdou v Česku zrovna do kin, takže můžeme vidět nové filmy za velice dobrou cenu. Jenom mě trochu mrzí, že to nedělají třeba systémem 1:1 - jeden nový film a jeden starší a umělecky hodnotnější. Během semestru bychom nejen zvládli historii filmu cca od 20. let po léta 60., ale taky bychom je mohli porovnat s filmy aktuálními.

No, až jednou budu pan Šobr (tak se profesor, který seminář vede, jmenuje), tak to tak udělám.

O některých filmech promítaných v letošním semestru jsem už psal, ale o některých ne. A protože mám zrovna nouzi o témata, rozhodl jsem se ty dosud nezmiňované trochu shrnout.

Sedm psychopatů - úchylná napodobenina Tarantina, kde kvůli jednomu čoklovi zemře asi dvacet lidí. Zpočátku vtipné a nápadité, ale pak se to začíná komplikovat: příběh v příběhu se mísí se skutečností a je to tak absurdní, že nevíte, co si o tom myslet, a tak se jenom smějete. Sice jsem se zasmál, ale výsledný dojem z filmu? Nic moc!

Patrola - dobře zahraná buddy comedie, která se ale za každou cenu snaží působit jako syrový dokument. Ačkoliv to bylo docela silné, znovu už to vidět nepotřebuju. A varování pro citlivé duše: nemá to happy end!

Looper - lehce nadprůměrné sci-fi, které těží z toho, že Bruce Willis a Joseph Gordon-Levitt mají podobný tvar hlavy. Dolů to sráží přílišná zdlouhavost a snaha o humánnost (měli to dítě zabít!).

Divoká stvoření jižních krajin - film o bezdomovcích, kteří se plaví po člunu kdesi v Africe a tvrdohlavě odmítají civilizaci, třebaže jim pobyt mimo ni vůbec nesvědčí. Vyskytuje se tam spousta ošklivých opilců a ty já jaksi nevyhledávám. Pro mě to mělo nulovou hodnotu. Škoda, že jsem seděl uprostřed řady, takže jsem nemohl odejít.

Jak vidíte, zatím žádná pecka, proto jsem o nich zatím nic nenapsal. V minulém semestru byla nabídka mnohem lepší (Avengers!). Doufám, že se dočkáme Hobita, Anny Kareniny, Hitchcocka nebo Lincolna, abychom si dosavadní průměr vynahradili.

2 komentáře:

  1. Kromě výše zmiňovaných jsem taky celkem zvědavá na ten film o Jobsovi, vypadá to celkem lákavě, ale je otázka, jak to pojmou

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jo, ale film o Jobsovi se k nám dostane až za hodně dlouho. Premiéru bude mít v lednu na Sundance, což znamená, že se do běžné distribuce dostane tak za půl roku :/

      Vymazat

... a tak jste pravili vy!