pátek 7. září 2012

Kinorevue

"Marléna Dietrichová" - není to roztomilé?
Když jsem loni na podzim ve svém oblíbeném antikvariátu v policích našel tři svazky filmových časopisů Kinorevue, věděl jsem, že dřív nebo později u mě některé z nich skončí. Prvorepubliková Kinorevue má totiž mezi filmovými fajnšmekry již takřka legendární pověst.

Bodejť by ne - kromě "exkluzivních" (rozuměj: převzatých z tiskových oddělení) rozhovorů s hollywoodskými hvězdami tam čtenář najde i mnoho zpráv z filmového světa, recenze, zamyšlení o umění, dopisy čtenářů a mnoho fotek. Nechybí samozřejmě ani kvalitní články s československými filmovými tvůrci, rozhovory s Adinou Mandlovou, Natašou Gollovou, Lídou Baarovou a dalšími hvězdami tehdejšího Československa.

Tohle jsem vyfotil schválně: co se nosilo k vodě před 75 lety
A tak u mě nakonec skončily ze tří svazků hned dva. Nechal jsem za ně v antikvariátu sice poměrně vysokou částku, ale i téměř po roce si ročníky listuji a stále nacházím nové zajímavosti a dnes již úsměvné články. Zajímavé nejen pro zájemce o film, ale taky o tištěná média. Takže této investice nelituji.

Fotky řeknou koneckonců víc...

Hollywood: země věčného jara
Kinorevue porovnává i kvalitu hollywoodských portrétů s těmi barrandovskými...

Dobová reklama na dámské oděvy

Jak si hollywoodské ikony udržují postavu? Tenisem! Aneb jeden ze série
 článků vytvořených ve stylu "nasbírej co nejvíc fotek herců a hereček ve stejné
situaci a napiš o tom".

Je zajímavé zjišťovat, který dodnes známý film měl kdy a kde v Praze premiéru.

Kinorevue zachytila i přechod od černobílého k barevnému filmu

Tyhle dvě bichle jsou podobných střípků plné! Jsem šťastný člověk.


3 komentáře:

  1. OU, já ti tak závidím! Kinorevui chci a chci! Téda, ten antikvariát je určitě skvělý, musím začít hledat...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobry den ak mate zaujem o zviazane casopisy Kinorevue ,tak sa prosim ozvite, mam´na predaj 5 zvazkov rocniky 1935 az 1940.Kontaktujte ma prosim bud na mail´: chovanec.igor@stonline.sk ,alebo na tel:0421911938785 Slovensko.
      Prajem pekny den Chovancova

      Vymazat
  2. Však ve Spálené ulici ještě tuším ten jeden vyvázaný svazek mají, akorát už ale možná z roku 39 nebo 40, kdy se do Protektorátu nesměly dovážet hollywoodské filmy, takže je to jenom o československé, německé a italské kinematografii. Ale když budeš hledat, můžeš v antikvariátech nebo na netu pořád ještě najít i ty z 30. let. Jenom si musíš připravit velké peníze...

    OdpovědětVymazat

... a tak jste pravili vy!