středa 1. srpna 2012

SERIÁL: Suits

Přemýšleli jste někdy, co dělají v práci zaměstnanci nadnárodních korporací, výkonní manažeři, asistenti poradců, justiční rešeršéři a další kravaťáci? Já jo a hezkou sondu do jejich světa nabízí seriál Suits

Dokoukal jsem Pan Am a tak bylo načase změnit oblast. Ne že bych snad snil o kariéře právníka nebo úředníka, na to je to pro mě moc monotónní, ale stejně mě to prostředí zajímá. Navíc se nemusíte bát, že půjde o suchopárnou podívanou plnou paragrafů. Naopak v Suits uvidíte zajímavý kontrast světa "dole" se všemi marihuanovými hříchy a nedodělanou školou se vzornými kravaťáky z lepších vrstev. Hlavní hrdina Mike se totiž stane asistentem ve velké právnické firmě na Manhattanu, aby unikl flákačskému a zbytečnému způsobu života, do kterého jej navezl jeho bratr. 

Nemocná babička však Mika zapřísahala, aby nepromarnil svůj potenciál. A to už donutí diváka zamyslet se nad svým životem. Marním někde svůj potenciál jenom proto, že jsem moc líný najít si něco lepšího? Marním svůj potenciál, protože mám strach z neúspěchu?

Seriál se zabývá klasickým schématem "nováčka v daném světě" a divák spolu se zvláštně nadaným hlavním hrdinou (respektive jedním z nich v tomto případě) vniká do tajů právničiny (kterou nikdy nestudoval a musí to tajit před svým okolím). K chytlavosti dopomáhají sympatické hlavní i vedlejší postavy, svižný děj (hodnotím po prvních třech epizodách, které si mě získaly natolik, že jdu na další) a zajímavá vizuální stránka - šedivé kancelářské mrakodrapy, střídmé obleky a kostýmky. Vítejte ve světě, kde platí právo duševně silnějšího a výřečnějšího. Ve světě schůzek a jednání, správních rad a smluv.


Zkrátka a dobře - svět právníků je zajímavý k nakouknutí, ale žít v něm dennodenně bych asi nezvládal... 

Žádné komentáře:

Okomentovat

... a tak jste pravili vy!