čtvrtek 16. srpna 2012

Komiksové odpoledne

Ideální by bylo vydat výbor původních
dobrodružství marvelovských hrdinů.
V úterý jsme s kámošem zašli do geekovského knihkupectví v Jungmannově ulici, kde mají české i zahraniční sešity, knížky i tlusté svazky komiksových příběhů. Snad díky konkurenci ze strany amerických komiksů mi došlo, jak je na tom český komiksový trh pořád ještě bídně.

Například komiks o Iron Manovi v češtině zatím vyšel asi jenom jeden a k tomu ještě s dost zvláštní grafikou, což je vzhledem k tomu, že jde o nejpopulárnějšího Avengera, celkem málo. A když už je řeč o Avengers: v USA prodávají cool omnibusy Avengerů z 60. let, podle nichž vznikl nedávno uváděný film. Česká realita? Obskurní výběr avengerovských příběhů z úchylných 80. let.

Nová naděje pro český
komiksový trh.
Můj oblíbenec Kapitán Amerika se v českých knihkupectvích taky nijak zvlášť neobjevuje: fanoušci mohou sáhnout po dvoudílném dobrodružství od Eda Brubakera, které však navazuje na příběhy, jež u nás nikdy nevyšly. Já chci původního Kapitána Ameriku - toho, který bojuje s Hitlerem! 

Přijde mi, že na to, kolik se teď v kinech objevilo superhrdinských filmů, vydavatelé neumí využít příležitosti. Mít nakladatelství, tak se postarám o to, aby nějaký komiks Avengers vyšel během české premiéry filmu, kdy je o ně největší zájem.


No ale abych zase jenom nekritizoval: potěšilo mě, když jsem viděl, že nakladatelství Egmont začalo vydávat měsíčník Star Wars komiksů. Jeden výbor mám v angličtině a jde o skutečně povedenou práci jak výtvarníků, tak scenáristů.

Tak vy byste chtěli komiksy o Iron Manovi?
To jste ale naivní. Cha cha chá!

Žádné komentáře:

Okomentovat

... a tak jste pravili vy!