pátek 1. června 2012

O platbách kartou v Albertu

Vzhledem k tomu, že už máme 21. století, jsem se bláhově domníval, že kartou už jde bez zdviženého obočí a obdivného šepotu platit všude a cokoliv. Ve středu jsem však chtěl platit kartou v Albertu svůj drobný nákup za 9 Kč a k mému úžasu pokladní začal mít blbé kecy, že to si snad dělám srandu a tak podobně.

Nebyl jsem samozřejmě schopný ani vtipně reagovat, protože jsem vůbec nečekal, že v dnešní době si prodavač bude takhle vyskakovat na zákazníka. Zdravotní sestřičky, prodejci ve specializovaných obchodech, recepční - všichni dnes vědí, že bez úsměvu a pozitivního přístupu to nejde.

Pokladní v hypermarketech už jsou asi poslední, komu ještě nedošlo, že zákazník je pán (a má vždycky pravdu). Ale zase nechci generalizovat - v Tescu a v Žabce, kam chodím nejčastěji, jsou zpravidla velice milí a moje platby kartou bezproblémů akceptují.

Já vím, jsem děsnej, že za všechno platím kartou, ale mám pocit, že tak prostě utratím míň peněz. Navíc bych pochopil odmítavou reakci zaměstnance Alberta, kdyby někde byla viditelně umístěná cedule s oznámením, že "Platby kartou přijímáme od x Kč víc." Žádná taková cedule tam ale nebyla. 

Navíc jsem zrovna nedávno četl článek o tom, jak ve Švédsku už naprostá většina všech plateb probíhá právě skrze karty.

No ale oddělení péče o zákazníky všechno nakonec vyžehlilo, ještě že je obchodní společnosti mají (odpovídat na dopisy naštvaných zákazníků? Práce snů!). Jsem rád, že zareagovali rychle - do 24 hodin - a nakonec všechno dobře dopadlo.
Platební kartou můžete hradit i nákup za 9 Kč. Chování, které popisujete je nepřípustné. Ujišťujeme Vás, že naši zaměstnanci jsou pravidelně proškolováni o tom, jak se mají chovat k zákazníkům. (...) Doufáme, že na naše prodejny nezanevřete a v budoucnu budete spokojen.
Tak fajn, můžu usínat s pocitem, že jsem udělal něco pro české nakupující.  

2 komentáře:

  1. Taky na mne blbě koukali když jsem platil jedno pívo kartou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ve Státech už probíhá naprostá většina plateb přes karty. Nechápu, proč je to tady pořád považováno za nadstandard...

      Nemluvím o tom, že už se mi v Albertu třikrát stalo, že mě podezřívali z krádeže, když se mi nechtělo čekat ve frontě a odešel jsem kolem kas. O samoobslužných pokladnách taky ještě asi neslyšeli.

      Albert je prostě odpad českých supermarketů.

      Vymazat

... a tak jste pravili vy!