čtvrtek 24. května 2012

Velký Gatsby už láká filmovým trailerem

Kromě filmové adaptace románu Na cestě, který měl včera premiéru v Cannes, se na konci letošního roku dostane do kin i zpracování nejslavnější knihy jazzového věku - Velký Gatsby (The Great Gatsby). Osobně jsem se do toho jednou pokoušel začíst, ale nějak se mi to nepodařilo, třeba po zhlédnutí snímku, v němž hlavní roli ztvární Leonardo DiCaprio, změním názor.


Trailer na Velkého Gatsbyho působí velkolepě. Vidíme krásná auta, slečny, vily a luxusní večírky tak, jak si dvacátá léta dnes představujeme, ale taky stinnou stránku hedonistického způsobu života, přesně jak ji Francis Scott Fitzgerald popisuje (to jsem aspoň slyšel).

Jediné, co mi v traileru docela vadilo, byla hudba. Dobově mi do 20. let příliš neseděla a byla spíš uřvaná jako písně, které dnes slýcháváme z rádia.

No a to, že to bude v 3D odsuzovat nebudu. Ačkoliv mi rozum velí, že u dramatu je to celkem zbytečné, v upoutávce šlo vidět mnoho vizuálně krásných záběr - New York v jazzovém věku, rychlá honička autem, divoké taneční vystoupení. 3D už tvůrci použili i zbytečněji (Justin Bieber: Never Say Never).

Každopádně mě velice pobavilo, že film, který zobrazuje nezřízené večírky, alkoholové dýchánky a bujaré veselení, má premiéru o Vánocích 2012, což je podle mayského kalendáře konec světa. Doufám, že se filmu ještě dočkáme.

Žádné komentáře:

Okomentovat

... a tak jste pravili vy!