středa 14. března 2012

Hunger Games se chtějí stát novým Harry Potterem

Pokud jste ještě neslyšeli o knižní trilogii Hunger Games, tak se připravte, že v příštích týdnech o ní uslyšíte víc, než vám bude milé. Do kin totiž jde filmové zpracování prvního dílu této sci-fi série.

Příběh o postapokalyptické společnosti, v níž se člověk stane celebritou jedině soubojem na život a na smrt v aréně, má ambice stát se novým fenoménem, jako byl Harry Potter nebo Twilight. Nutno říct, že zatím na své předchůdce nemá - s necelými 3 miliony výtisků sahá upírské romanci se 116 miliony kopií stěží po bledé kotníky. S filmem v kinech se dá očekávat, že prodeje knih stoupnou, ale nemyslím si, že Hunger Games mohou čtenářům Harryho Pottera výrazně zalepit prázdnotu, s níž jsme se všichni museli vyrovnat po sedmé knize.

Četl jsem všechny tři Hunger Games knihy a vězte, že mají klesavou kvalitu. První knihu jsem přečetl během dvou dnů, protože mě fakt chytla originální zápletkou a dobrým vykreslením sympatické hlavní hrdinky. Druhý díl už však pouze recykluje knihu první a třetí kniha si hraje na revoluci a dále rozvíjí milostný trojúhelník hlavní hrdinky a dvou chlapců, mezi kterými si pořád nemůže vybrat.

Tato nestálost a vybíravost hlavní hrdinky mi byla protivná, tak jsem knihu odložil a nedočetl. Nevím tedy, koho si nakonec vybrala - ale mám podezření, že toho horšího, takže to snad ani nechci zjišťovat.

Hunger Games dokazují, jak snaha o maximalizaci zisku kazí výsledný dojem, že méně někdy znamená více a že v nejlepším se má přestat. U Harryho Pottera byly v tomto ohledu všechny díly rovnocenné (možná proto, že autorka je měla naplánované dopředu), hrdinové sympatičtější a nebyl tam žádný milostný trojúhelník, takže Harry Potter pro mě vždycky bude number one.

Ale nechci odrazovat od návštěvy filmu. Naopak. První Hunger Games mají premiéru za dva týdny a já si to nenechám ujít.

Žádné komentáře:

Okomentovat

... a tak jste pravili vy!