středa 1. února 2012

Proč si The Artist zaslouží vyhrát Oscara

Už někdy v polovině listopadu jsem jakožto filmový fanatik (FF) zachytil informaci, že v USA jde do kin jakýsi černobílý a němý film. Shodou okolností jsem strávil léto objevováním němého filmu a posléze jsem si zkusil i jednu němou a černobílou grotesku natočit (kdo jste ji ještě neviděli, hledejte na YouTube Ráďovo rande).


Když jsem se tedy o filmu The Artist dočetl něco víc, bylo to jako by tvůrci dostali stejný nápad jako já. Skoro každý FF má v srdci místečko pro němé filmy a proto jsem často přemýšlel, jaké by to bylo v dnešní době natočit němý film. A s filmem The Artist se můj nápad zhmotnil a všichni od poloviny února máme možnost v českých kinech zjistit, jestli to byl nápad dobrý, nebo špatný. 



Proč si tedy The Artist zaslouží vyhrát Oscara, i když jsem ten film ještě neviděl? 

Protože by jeho úspěch mohl přispět ke vzniku dalších němých filmů (a nejen z minulosti - umění mimiky lze snadno aplikovat i na dnešní život).

Protože by to byl teprve druhý němý film (po Wings z roku 1927) v historii Cen Akademie, který by cenu za nejlepší film získal.

Protože to je něco nového (a přitom starého). Ostatní nominované filmy jsou zvukové a barevné, a ty vyhrávaly více než 80 let.

Protože němé filmy mají nádech tajemnosti a exotiky, i když se nepovedou. Snad to je díky tomu, že herci přehrávají, možná kvůli roztomilým mezititulkům, třeba v tom má prsty i dnes vzácná černobílost, ale pocit, že sedím ve ztemnělé místnosti (kině) a dívám se na němý film mi evokuje scénu ze Sunset Boulevardu. A je to krásná scéna! 


A teď ta zásadní otázka: od 27. února promítá Umělce kino Aero, tak kdo se mnou půjde?

Žádné komentáře:

Okomentovat

... a tak jste pravili vy!