čtvrtek 2. února 2012

Potraviny v Marks & Spencer, aneb výlet do Británie

Že řetězec Marks & Spencer v Česku známý převážně prodejem oblečení nabízí i sortiment potravin, jsem věděl už delší dobu. Ale že je ten sortiment tak zajímavý a pestrý, na to jsem přišel teprve nedávno!

Kdysi se mi spolupracovnice zmínila o tom, že když byla v Británii, kupovala si v Marks & Spencer pomerančovou marmeládu a že bych ji měl někdy vyzkoušet. Loni na podzim mi nová spolužačka z vejšky prozradila, že si chodí do Marks & Spencer pro cookies, které si oblíbila během pobytu za Lamanšským průlivem.

Shodou okolností jsem si na to vzpomněl před pár dny, když jsem v Palladiu spatřil ceduli s názvem obchodu. "To jsem nevěděla, že tam prodávají i jídlo," prohlásil můj dámský doprovod, ale šli jsme to společně prozkoumat.

A můj ty bože!

Nejen široké spektrum cookies a dalších sušenek. Taky čokolády, oříšky, marmelády, gumové bonbony a chipsy. Největším překvapením však byla sekce mražených potravin, kde měli skvěle vypadající mraženou pizzu, fish & chips, zamrazená hotová jídla pro jednoho a zmrzlinu!

Možná víte, že jsem vášnivý milovník kvalitní zmrzliny. Jednou za čas si udělám radost kelímkem Haagen Dazs nebo Ben & Jerrry's. Ty obvykle stojí v rozmezí 100 až 150 Kč. Udivilo mě tedy, že v "Márkovi a Spensrovi" prodávají stejně velký kelímek mangového sorbetu a dalších příchutí za 99 Kč!

Ceny jsou většinou samozřejmě trochu vyšší, ale ne o tolik. A člověk ví, že kupuje kvalitní potraviny přímo z ostrovního království.

Tenhle gastronomický průzkum mi připomněl můj úžas, když jsem v roce 2004 stál v supermarketu ve Velké Británii a za boha jsem se nemohl rozhodnout, kterou neznámou dobrotu mám vyzkoušet, protože všechny vypadaly lákavě. I v srdci Prahy jsem si náhle připadal jako na výletě v úplně cizím prostředí. Teď už vím, že Marks & Spencer se stane mým druhým Teskem.

A už se těším na ten mangový sorbet!

Žádné komentáře:

Okomentovat

... a tak jste pravili vy!