středa 22. února 2012

2 měsíce s Kindlem

Na konci prosince jsem si z USA objednal elektronickou čtečku Amazon Kindle 4. To, že přes půl zeměkoule přeletěla dřív, než obyčejný balík z Prahy, raději přejdu k popisu svých dojmů a zkušeností s tímto zařízením.

Když mi chlápek z UPS předával balíček, překvapilo mě, jak je tenký. Tento dojem se ještě umocnil po rozbalení. Kindle má totiž tvar tenké placičky, která se vám pohodlně vejde do zadní kapsy u kalhot. Navíc je vyroben z odolného plastu a částečně z hliníku (nebo podobného kovu, v tom se moc nevyznám), což jej  činí prakticky nezničitelným při běžném používání.

Hodně lidí se ptá, jestli mě z toho nebolí oči. Nebolí, protože Kindle nemá displej, jaký najdeme např. u počítačů či mobilů. Displej vypadá jako stránka běžné knihy - nesvítí a intuitivním mačkáním tlačítek na okraji lze v e-knize listovat.

Čímž se dostáváme k dalšímu problému. E-knihy se v České republice rozmáhají, jenže POOMAAALUU. Naštěstí už vydavatelé pochopili, že jestliže nechtějí dopadnout jako hudební vydavatelství, musí rychle zareagovat, takže už i u nás se objevují eknihy ke stažení ve stejný den jako vyjdou papírově.

Ideální marketingový tah by bylo na reklamní plakáty s knihou natisknout digitální kód, který by umožnil pomocí chytrého telefonu eknihu stáhnout přes email do čtečky. Lidé by viděli v metru nebo v tramvaji plakát na zajímavou knihu a mohli by si ji okamžitě stáhnout, než na to zapomenou.

Zpátky k mým zkušenostem: svůj Kindle nosím pořád s sebou v tašce, protože nezabere skoro žádné místo a člověk nikdy neví, kdy si bude chtít číst (a nemusím s sebou tahat kilovou bichli). Ve zkouškovém období jsem si do čtečky nahrál přednášky v PDF a učil jsem se i při jízdě metrem. A v neposlední řadě mi Kindle přinesl nový zážitek z pohodlného čtení.

Žádné komentáře:

Okomentovat

... a tak jste pravili vy!